Home / Business / De ce Bogdan Comanescu merita, vrea si poate mai mult
bogdan comanescu 3

De ce Bogdan Comanescu merita, vrea si poate mai mult

Pentru ca are o experienta de 23 de ani in training si vanzari si este fondatorul  Accelera, una din cele mai cunoscute companii din domeniu. Pentru ca se poate mandri cu o diploma cel mai bun speaker, primita in 2012 la conferinta Business Days si chiar daca nu ar avea o astfel de diploma, tot ar fi. Pentru ca in viziunea lui Bogdan, nu exista “nu se poate”. Si pentru ca organizeaza cel mai bun seminar motivational din  Romania, “Merit, Vreau si Pot”.

S-ar putea spune ca  speech-urile de la “Merit, Vreau si Pot”  seamana cu cele de la TEDx, in sensul in care speakerii nu tin prezentari traditionale de business. Bogdan, modest, il descrie ca pe un seminar gratuit, scurt si eficient, pentru oameni ambitiosi si de bun simt, care a adunat nu mai putin de 1.500 de participanti la ultima editie si care are ca sponsori doua companii importante, UPC si Allianz Tiriac. Iar pentru editia din 1 februarie a.c., care va avea loc la Sala Palatului, organizatorii asteapta 2.500 de persoane, conform inscrierilor de pana acum, in conditiile in care participarea medie la un eveniment este de cateva sute de persoane. Si atunci, de ce vin oamenii sa-l asculte pe Bogdan si speakerii din echipa sa? Pentru ca “I-am invatat cum sa-si redefineasca atitudinea lor fata de ei insisi, sa clarifice ce vor, ce merita,  sa gaseasca resurse sa obtina ce vor. I-am invatat cum sa-si faca o poveste personala pozitiva, cum sa-si depisteze calitatile, dar nu cele pe care cred ei ca le au, ci acelea pe care le confirma oamenii din jur ca le au. Si i-am invatat ca daca vrei, poti”, spune Bogdan.

Nivelul de interes al unui astfel de seminar se masoara in procentul oamenilor care raman in sala dupa prima pauza. Si au ramas in medie 90%. Chiar si anul trecut pe vremea asta, cand a fost organizat primul seminar, intr-o zi in care a nins abundent.Totul a pornit de la o postare pe Facebook, isi aminteste Bogdan, in care se intreva oarecum retoric, cum poti reusi in viata daca esti corect si cinstit, respecti valorile si ai bun simt? A avut 400 de like-uri si cam tot atatea share-uri. Asa ca impreuna cu echipa lui s-a gandit sa faca un seminar pe tema asta. “Noi ne pregateam pentru un seminar de 70-80 de oameni, am avut 600 de inscrieri”, isi aminteste el, si a fost organizat la Rin Grand Hotel, unul din putinele hoteluri cu sali de mare capacitate. Initial, ideea era ca seminarul sa fie organizat o data pe an, dar la sfarsit, lumea deja intreba cand e urmatoarea editie, asa ca “acolo sus pe scena, am decis pe loc sa il organizam trimestrial”, spune Bogdan. Nu a fost chiar trimestrial, din cauza vacantei de vara, au fost trei seminare sub acest generic anul trecut si tot trei vor fi si in acest an. Media de varsta este 35,5 ani, cel mai mic participant a avut 6 ani, cel mai batran 76 de ani. Sunt 45% manageri si proprietarii de firme, 55% sunt femei, “ pentru ca femeile invata mai repede”, explica Bogdan. La primele intalniri Accelera si partenerii sau au oferit participantilor peste 1.200 de cadouri – carti, ustensile de scris, baloane, sepci, tricouri. “Sunt bannere in sala, sunt pliante, dar nu se face reclama agresiva”, spune Bogdan.  Dupa ani de zile de training-uri de vanzari, stie foarte bine ca agresivitatea nu vinde. Infiintata in 2005, ca reprezentanta a Academiei  Accor Services in Romania, Accelera a  gazduit in salile sale de training peste 7.000 de profesionisti in vanzari, din peste 200 de companii.

Iar problema oamenilor de bun simt, spune Bogdan, este chiar asta: nu stiu sa se vanda. “Oamenii cu bun simt au niste tare mentale generate de educatie. Auzim mereu “Fii cuminte” cand esti mic, iar asta se traduce mai tarziu prin a sta in loc, nemiscat, ca sa nu deranjezi pe cineva. Iar apoi, oamenii de bun simt nu parcheaza masina aiurea, nu isi spun punctele de vedere la sedintele de la birou, nu protesteaza cand guvernul le ia banii de taxe si devin niste victime, iar nesimtitul il percepe ca pe victime sigure. Asa ca oamenii cu bun simt evolueaza mult mai greu decat nesimtitii. Ei nu prea se lauda. Ei merg pe principiul ca o sa-i vada managerul ca sunt cei mai buni, iar asta de cele mai multe ori nu se intampla. Cati oameni stiu cum se numeste cel mai bun restaurant de pe planeta?? Dar toata lumea stie care e cel mai mare lant fast-food. La fel se intampla si in firme. Nesimtitul se lauda toata ziua cu ce a facut, pe cand omul cu bun simt nu. Noi vrem sa-i sprijinim pe oamenii cu bunt simt, sa-i ajutam sa treaca peste aceste tare mentale si sa evolueze. A minti cand ma laud e nesimtire, a ma lauda cu ceea ce fac e datoria mea”. Pe aceste idei si-a construit Accelera seminarele si se pare ca ele sunt impartasite de un numar in crestere de participanti.

De ce vin oamenii sa-l asculte pe Bogdan? In fond si la urma urmei, cum recunoaste si el, know-how-ul este public. Prestigioasa universitate MIT (Massachusetts Institute of Technology) isi publica toate cursurile pe Internet. Cursuri de vanzari si de coaching se gasesc peste tot, si in librarii si pe Internet, oricine le poate citi. Oamenii vin pentru ca Bogdan poate sa faca mai mult de atat. Poate sa transpuna termeni ca vanzari si profit in exemple din viata personala, facandu-i usor de inteles de catre audienta. “O viata de succes este cea in care exista echilibru intre placere si profit, intre a-ti placea ceea ce faci si a castiga ceva din ceea ce faci. Daca nu-ti mai place, balanta se rastoarna, indiferent cat de profitabil este. Daca nu castigi nimic, si nu ma refer la bani, oricat de placut este, nu mai faci actiunea respectiva”, spune Bogdan. Si acest echilibru e cel mai usor de exemplificat  in relatia cu partenerul:  “Oricat ne iubim, daca suntem saraci lipiti, mai devreme sau mai tarziu tot ne certam. Sau putem sa avem o caruta de bani, dar ne despartim daca nu ne mai iubim. Apoi fiecare isi alege un partener  astfel incat sa construiasca o relatie care sa-i placa mai mult, si o perioada tinde sa compenseze lipsa placerii din cealalta relatie. Dar daca in noua relatie e doar placere, nici asta nu dureaza. Ca sa dureze trebuie sa existe si placere si profit. Iar profitul este responsabilitatea ta”, explica Bogdan. Si continua povestea, cu exemple care par banale dar iti raman intiparite in minte.

“De exemplu, daca vrei sa ai o relatie buna ar trebui sa fii responsabil pentru ambele parti: ma intereseaza si ce castig eu in relatia cu sotul/sotia mea, dar si ce castiga ea/el in relatia cu mine. Este ca pe autostrada: eu conduc regulamentar, vrea unul sa ma depaseasca aiurea, am grija sa-i fac loc sau ma dau la o parte, pentru altfel ca ne izbim si murim amandoi. Daca ai putina logica, realizezi ca trebuie sa-l ajuti si pe partenerul de viata. Insa cand efortul de a o face este mai mare decat ceea ce castigi din relatie, nu o mai faci. Si il lasi pe celalalt sa faca accident”, spune Bogdan. Acesta este doar unul din zecile de exemple folosite in seminare si training-uri.  “Se mai intampla sa nu mai fii constient de profitul pe care il ai. Oamenii uita foarte repede profitul pe care il realizeaza in viata. Daca ii intrebi pe oameni, isi amintesc intamplari neplacute din copilarie, in loc sa-ti povesteasca cat de mult au urcat, sa vada partea pozitiva. Povesteste-mi cum ai urcat si povesteste-ti si tie acelasi lucru!”.

Si mai da un exemplu, concret, de la ultimul seminar “Merit, Vreau si Pot”, menit sa sublinieze efectele obisnuintei. “Le-am spus oamenilor sa se aseze in sala direct pe covor, printre scaune, timp in care le-am povestit diverse locuri, iar ei au inceput sa se obisnuiasca. Apoi le-am spus sa se ridice, si atunci li s-a parut foarte greu sa faca un lucru normal, sa se ridice, se obisnuisera asa, cu greu s-au asezat pe scaune. Desi ai oportunitatea sa te ridici, uneori ti se pare ca e un efort prea mare ca sa-l mai faci.  Iar apoi, le-am spus sa se ridice cat mai sus. S-au ridicat si s-au intins pe varfuri. In cele din urma i-am intrebat de ce nu se urca in picioare pe scaune ?! “, povesteste Bogdan. Oamenii au in jurul lor intotdeauna optiunea de a se ridica mai sus, dar nu face parte din set-up-ul lor mental. De aceea, din cand in cand, cu totii simtim nevoia unei confirmari, pentru ceea ce am facut bine sau a unei scantei de motivatie, pentru a ne urma visele. Simtim nevoia sa ne spuna cineva: “Meriti, vrei si poti mai mult !!!”

 

 

 

 

About Fulvia Meirosu

One comment

  1. Monica-Eveline Dumitrescu

    Este un articol interesant. O analiza atenta a comportamentului uman in diferite situatii dar si niste observatii bine motivate prin exemplele date.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>